Verschillende mensen vroegen me afgelopen week wanneer onze verhuizing gepland staat. Oh....joh, 2e week van juni pas.
Om alle vliegroest te verwijderen is Martin een dag bezig geweest met boenen van het schip met Reox. (soort zoutzuur) De roestaanslag van al de slijp- en laswerkzaamheden en de groene aanslag van een aantal jaren stil liggen verdwenen als sneeuw voor de zon.
En zo wordt het, op de kranen na, al een echte badkamer.... Dankzij, Bella's schilder en klusbedrijf. We dachten dat het bad naar binnen loodsen door de smalle doorgang een klus werd maar dat viel mee. Wat wel een project op zich werd, was het plaatsen van de glaswand, 8mm dik...
Dit keer hebben we niet zoveel te vertellen maar de stuurhut krijgt zijn vorm en dat wilden we niet zomaar voorbij laten gaan....
Deze week zijn de zijkanten van de stuurhut op maat gemaakt. Het was een hele puzzel om de hoogte uit te meten van de totale stuurhut....
Er is afgelopen dagen zowel binnen als buiten een slag gemaakt, het plafond staat helemaal in de primer dus het goud en zilver verdwijnt met de dag. Happy me, want ik heb t niet zo op bling bling....
Daarna is vandaag de stuurhut afgebroken, op het ijzerwerk na. Alle bedradingen zijn losgekoppeld. De lessenaar is weggesloopt, er is dus nog weinig over van de oude stuurhut.....
Terwijl wij druk bezig zijn met de werkzaamheden aan het schip wordt er ook druk gewerkt aan onze toekomstige ligplaats...
Vanmorgen vroeg is de schroef uit kampen door Martin weer opgehaald en naar de werf gebracht. Het is een bedrijf gespecialiseerd in schroeven. Er ligt een loods vol schroeven te wachten...
Uiteindelijk is ze afgelopen woensdag bij de werf van Harm Visser op de helling getrokken en dezelfde dag door hen schoongespoten, klaar voor de keuring. Zoon Lyon van het familiebedrijf, was zo aardig om wat foto s te schieten van het gebeuren... Daar ligt ze dan. Donderdag 17 maart 2016 Vroeg in...
En zo weten we ondertussen ook alle ins en outs van multivloeren. Een multivloer is een samengestelde houten vloer welke bestaat uit een toplaag van massief hout en een onderlaag van berkenmultiplex. Dit vormt samen een uiterst stabiel product waarbij ‘werken’ nagenoeg uitgesloten is. Deze vloer kun je wel leggen over vloerverwarming, aangezien er bijna overal aan boord vloerverwarming ligt hebben wij voor deze vloer gekozen. Wij zouden wel even snel een vloertje uit te kiezen.
We hebben deze week gelukkig wat hulp gekregen van lieve mensen. Want de hoofdklusser ;) was geveld door griep. Kan gebeuren natuurlijk maar het tijdstip is beroerd.
Onlangs vroegen mensen mij wat er zoals moet gebeuren om er op te kunnen wonen. Om er te kunnen wonen is maar net welke eisen je stelt...
Jaren een droom, later een uitdaging.... en nu bijna realiteit!
Het heeft lang geduurd maar vandaag worden we dan eindelijk eigenaar van ons schip....
Eerst maar eens verbouwen en verhuizen, daarna kun je hier berichten lezen over ons leven aan boord :-).
In alle vroegte vertrokken we om 5.45 met de auto van Lemmer naar Doetinchem. Andre van werf SRF was al een aan boord en had alles al geïnspecteerd en vaarklaar gemaakt voor onze eerste reis. Andre heeft veel (technische) ervaring met verschillende schepen en is de eigenaar van Tall Ship Avatar, hij bleef tijdens onze reis aan boord.....