By using this website, you agree to the use of cookies as described in our Privacy Policy.

35,10,0,50,1
25,600,60,0,3000,5000,25,800
90,150,1,50,12,30,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
0,2,1,0,2,40,15,5,2,1,0,20,0,1
Meerval in Lemmer
Meerval in Lemmer
Meerval, Van Starkenborghkanaal op weg naar Hoogkerk
Meerval, Van Starkenborghkanaal op weg naar Hoogkerk
Meerval Lauwersoog
Meerval Lauwersoog
Enorm opkomende mist in de sluis van Groningen
Enorm opkomende mist in de sluis van Groningen
Meerval in Enkhuizen
Meerval in Enkhuizen

De machinekamer werd geverfd...

De machinekamers moesten geverfd, nou dat hebben we geweten…

Het onderhoud van de machinekamer betreft niet alleen de motoren voorzien van diesel en het verversen van smeerolie en filters, (dat is mijn gedachte) maar alles moet (tenminste bij Martin) het liefst glimmen en blinkend schoon zijn. Op je sokken naar beneden zoiets. De vorige eigenaar had dat gevoel waarschijnlijk minder dus zo is er nog wat achterstallig onderhoud ontstaan. Martin is nu bezig met een staalborstel op de boormachine om de traanplaten weer glimmend te krijgen. Je kunt wel goed zien waar hij gebleven is!

traanplaat verschil

traanplaatHet eindresultaat mag er zijn, dat dan weer wèl.

Intertuff wat een lucht!

Rond de kerst is hij dus begonnen in de machinekamer achterop om het een en ander te verven. Speciale verf was hiervoor al langer geleden gehaald, Intertuff International zilverkleur. Deze kun je gebruiken om direct op kaal ijzer aan te brengen. Met dat idee, zou de machinekamer achterop en voorop in de verf worden gezet. De ingang van de machinekamer achterop is via de stuurhut. Zodoende ging Martin aan de slag met roller en kwast. Na 2,5 uur was de lucht in de machinekamer dusdanig vergeven van de verf dat het Martin letterlijk begon te duizelen. En inmiddels was het binnen in de woning ook net een verffabriek. Wat een stank!

Een paar weken later....

Vandaar dat hij hier maar mee is gestopt, een paar weken later, is hij voorop in de machinekamer (voor de boegschroefmotor en generatorsets) aan de slag gegaan. De machinekamer voorop is volledig afgescheiden van de woning dus dat zou geen probleem zijn, tenminste zo dachten we. Maar ook nu, wat een stank in de woning! Het mag dan goed spul zijn maar het is te verschrikkelijk qua geur. Met brandende ogen en hoofdpijn van de stank alle deuren en ramen ondanks de kou maar opengehouden. ‘s Avonds zijn we van boord gegaan en toen we terugkwamen was de geur gelukkig bijna weggetrokken. De rest van het verfwerk maar doen als het mooi weer is en alles ruim opengezet kan worden of een moment kiezen als we langer van boord gaan!

Foto's van zijn paleis volgen volgende keer ;-).

Weer of geen weer in mei 2017, er is altijd wel iets te doen!

Afgelopen maand is er minder geverfd dan in de planning stond. Deels door prive activiteiten (weekje Spanje) en deels door het tegenvallende weer. Schuren kan altijd wel maar met het aflakken moet je toch zeker zijn van droog weer. Zoals ik in de vorige blog al schreef heeft Martin het roefdek achterop door weersomstandigheden 3 keer opnieuw moeten lakken.....

Klussen aan boord in de winterperiode 2017

Afgelopen weken was het druk aan boord. Regelmatig hebben we namelijk de timmerman, (van Bouwbedrijf Muntendam uit Follega), over de vloer gehad om wat laatste timmerklussen af te ronden....

Bijna de trossen los

Zo eindelijk de trossen gaan los voor vakantie!

Pagina 6 van 11

E-privacy beleid